Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(55)
Forma i typ
Książki
(55)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(57)
wypożyczone
(2)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(28)
WP130 (św. Wincentego 85)
(24)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(7)
Autor
Puczkowski Benedykt
(3)
Rotkiewicz Tadeusz
(3)
Antoszewska Beata
(2)
Cymerman Ryszard (1947- )
(2)
Dąbrowski Zdzisław
(2)
Dąbrowski Zdzisław (1930- )
(2)
Kantowicz Ewa
(2)
Madej Janusz Antoni (1947- )
(2)
Suświłło Małgorzata
(2)
Bartnikowska Urszula
(1)
Boruta Grzegorz
(1)
Bułajewski Stanisław
(1)
Chmaj Marek (1969- )
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Czapka Elżbieta
(1)
Dobkowski Jarosław
(1)
Duda Maciej
(1)
Grabarczyk Iwona
(1)
Górecka Halina (1948- )
(1)
Kalinowska Alina
(1)
Kawczyńska-Butrym Zofia (1927- )
(1)
Kawecki Zdzisław (1938- )
(1)
Kobrzeniecka|-Sikorska Grażyna
(1)
Kochan-Wójcik Marta
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Kosakowski Czesław (1940- )
(1)
Krajewski Piotr
(1)
Krasińska Anna
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Kucner Andrzej
(1)
Kędra Eugeniusz
(1)
Liszewski Dariusz
(1)
Marcinkowska Iwona
(1)
Michalak Marcin
(1)
Misiuk Andrzej
(1)
Nasalski Zbigniew
(1)
Niedzielski Eugeniusz
(1)
Niedzielski Eugeniusz (1948- ). Red
(1)
Nozdryn-|Płotnicki Zbigniew
(1)
Opara Stefan (1945- )
(1)
Organiściak-Krzykowska Anna
(1)
Pilarek Bolesław (1944- )
(1)
Piętak Andrzej
(1)
Przybyszewski Roman
(1)
Płoszaj-Witkowska Beata
(1)
Pływaczewski Wiesław
(1)
Sokołowski Marek (1962- )
(1)
Sołtyszewski Ireneusz
(1)
Stankiewicz Leszek (organizacja oświaty)
(1)
Stańczak Małgorzata Anna
(1)
Suświłło Małgorzata (1955- )
(1)
Szempliński Władysław
(1)
Szwejkowska Małgorzata
(1)
Tarczyński Stefan (1919-2002)
(1)
Wójcik Marta (pedagogika)
(1)
Zielewska-|Rudnicka Beata
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Łojko Romuald
(1)
Łyszkowicz Adam (1945- )
(1)
Źróbek Ryszard (1952- ). Red
(1)
Żywica Ryszard
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(37)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(55)
Język
polski
(55)
Odbiorca
Studenci
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Temat
Opieka społeczna
(5)
Pedagogika społeczna
(3)
Administracja
(2)
Anatomia patologiczna
(2)
Bezdomność
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Nauczanie
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Rehabilitacja (med.)
(2)
Architektura krajobrazu
(1)
Autyzm
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezrobocie
(1)
Bioetyka
(1)
Biotechnologia
(1)
Czarny rynek
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dostępność opieki zdrowotnej
(1)
Dozór opiekuńczy
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja
(1)
Elektryczność
(1)
Etyka lekarska
(1)
Filozofia
(1)
Gardner, Howard (1943- )
(1)
Geodezja
(1)
Gleba
(1)
Grunty rolne
(1)
Głuchoniewidomi
(1)
Hortiterapia
(1)
Hotelarstwo
(1)
Ikony rosyjskie
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Jastrzębski, Bronisław (1927- )
(1)
Kadry
(1)
Kapusta pastewna
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kryminalistyka
(1)
Leśnictwo
(1)
Matematyka
(1)
Mechatronika
(1)
Mikroelektronika
(1)
Mięso
(1)
Motylkowe
(1)
Muzyka
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Negocjacje
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Opieka pielęgniarska
(1)
Opiekunowie
(1)
Organizmy transgeniczne
(1)
Owoce
(1)
Partie polityczne
(1)
Państwo
(1)
Pedagogika
(1)
Pielęgniarki
(1)
Pielęgniarstwo środowiskowe
(1)
Pojazdy mechaniczne
(1)
Polityka społeczna
(1)
Pomoc społeczna
(1)
Portrety
(1)
Pracownicy środowiskowi
(1)
Prawo gospodarcze
(1)
Prawo wodne
(1)
Prawodawstwo
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przedsiębiorstwo prywatne
(1)
Przemytnictwo
(1)
Przestępcy seksualni
(1)
Psychologia
(1)
Reforma szkolnictwa
(1)
Rekultywacja gruntów
(1)
Relacje pielęgniarka-pacjent
(1)
Rodzina
(1)
Rolnictwo
(1)
Rośliny energetyczne
(1)
Rośliny lekarskie
(1)
Rośliny okopowe
(1)
Rośliny przemysłowe
(1)
Rośliny uprawne
(1)
Rynek pracy
(1)
Sadownictwo
(1)
Samochody
(1)
Samorząd powiatowy
(1)
Schroniska i noclegownie dla bezdomnych
(1)
Spółka europejska
(1)
Spółki akcyjne
(1)
Spółki cywilne
(1)
Spółki handlowe
(1)
Spółki jawne
(1)
Spółki partnerskie
(1)
Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością
(1)
Temat: czas
1989-
(4)
2001-
(4)
1901-2000
(2)
1001-
(1)
1101-
(1)
1201-
(1)
1301-
(1)
1401-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Marwałd (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Warmińsko-mazurskie, województwo
(1)
Gatunek
Podręcznik
(14)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Materiały konferencyjne
(2)
Podręczniki
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
55 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Wspomaganie rozwoju człowieka jest jednym z istotnych, trudnych i odpowiedzialnych działań. Należy zwracać uwagę nie tylko na istniejące zaburzenia i utrudnienia rozwojowe, ale dostrzegać zachowane możliwości.Każde wspieranie, także w rozwoju, przebiega w konkretnych warunkach i okolicznościach. Najistotniejszy jest podmiot wspierania, ale ważne są podmioty towarzyszące temu procesowi - rodzice, nauczyciele, terapeuci, lekarze, rehabilitanci. Istotna jest też wiedza, kompetencje i predyspozycje. Wszystkie te elementy decydują o jakości wspomagania, a zwłaszcza o jakości przyszłego życia osób nim objętych.Prezentowana książka jest zbiorem teoretycznych analiz i własnych przemyśleń autorów dotyczących diagnozy i metod rehabilitacji dzieci z różnymi typami niepełnosprawności. Praca adresowana jest do wszystkich, którzy zainteresowani są metodami wspomagania osób z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17965 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskursy pedagogiki specjalnej ; 7)
Bibliogr. przy rozdz.
CZĘŚĆ I PROBLEMY WSPÓŁNE W EDUKACJI I REWALIDACJI/REHABILITACJI OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ * Rozdział 1 Węzłowe problemy pedagogiki specjalnej * Rozdizał 2 Edukacja i rewalidacja/rehabilitacja osób z niepełnosprawnością * Rozdział 3 Problemy rodzin osób z niepełnosprawnością * Rozdział 4 Jakość życia osób z niepełnosprawnoscią * Rozdział 5 Stereotypy dotyczące osób z niepełnosprawnością * CZĘŚĆ II PROBLEMY SWOISTE W EDUKACJI I REWALIDACJI/REHABILITACJI OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ * Rozdział 1 Problemy edukacji i rewalidacji/rehabilitacji osób z wybranymi przypadkami klinicznymi * Rozdział 2 Edukacja i rewalidacja/rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną * Rozdział 3 Edukacja i rewalidacja/rehabilitacja osób z zaburzeniami słyszenia * Rozdział 4 Edukacja i rewalidacja/rehabilitacja osób z ADHD i innymi zaburzeniami zachowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2366 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 254-256.
Dla studentów wydziałów mechanicznych politechnik, uczniów techników samochodowych oraz pracowników technicznej obsługi motoryzacji, rzeczoznawców samochodowych i biegłych sądowych.
Intensywny rozwój systemów mechatronicznych nastąpił pierwotnie w dziedzinie uzbrojenia i sprzętu wojskowego, by szybko znaleźć właściwe i rozległe miejsce w konstrukcji cywilnych pojazdów samochodowych. Współczesny samochód jest złożonym systemem technicznym, którego konstrukcja i produkcja są oparte na najnowszych osiągnięciach wielu różnych dziedzin nauki. Synteza mechaniki i budowy maszyn, elektroniki i elektrotechniki, automatyki i teorii sterowania, informatyki, inżynierii materiałowej, chemii i biologii prowadzi wprost do powstania inteligentnych systemów mechatronicznych.Prezentowana praca, na którą składa się aż jedenaście bogato ilustrowanych rozdziałów, powstała z myślą o studentach wydziałów mechanicznych politechnik, szczególnie kierunków mechanika i budowa maszyn oraz mechatronika o specjalnościach samochodowych. Podręcznik może być także wykorzystywany przez uczniów techników samochodowych oraz pracowników technicznej obsługi motoryzacji, szczególnie przez rzeczoznawców samochodowych i biegłych sądowych w tej dziedzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54292 (1 egz.)
Kaucja: 41,11 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52851 (1 egz.)
Kaucja: 23,49 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49405 (1 egz.)
Kaucja: 22,20 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18217 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 144-[147].
Skrypt przygotowany przez pracowników Wydziału Geodezji i Gospodarki Przestrzennej UWM skierowany jest nie tylko do studentów kierunków, w programie których znajdują się przedmioty dotyczące rolnictwa, leśnictwa i gospodarki wodnej, będzie także przydatny osobom zajmującym się planowaniem przestrzennym, kształtowaniem obszarów wiejskich, wyceną nieruchomości niezurbanizowanych i pomiarami przestrzeni wiejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53685 (1 egz.)
Kaucja: 12,18 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 80-81.
Rekultywacja gruntów stanowi jeden z elementów szeroko rozumianej rekultywacji środowiska. Jakość zaś środowiska, zdegradowanego wskutek wieloletniej rabunkowej działalności człowieka - głównie przemysłowej - coraz powszechniej jest rozumiana jako kwestia decydująca nie tylko o przetrwaniu określonych gatunków roślin i zwierząt. Środowisko zdegradowane postrzega się obecnie jako nienadające się do życia człowieka, zarówno pod względem zdrowotnym, jak i ekonomicznym czy estetycznym.Publikacja zawiera m.in. omówienie najważniejszych tematów związanych z rekultywacją gruntów, w tym przedstawienie etapów projektowania prac: sposobów określania kierunku rekultywacji i przeprowadzania inwentaryzacji obszarów zdegradowanych i zdewastowanych, wyznaczania kolejności obiektów do rekultywacji, zasad i metod projektowania wysokościowego oraz kosztorysowania prac rekultywacyjnych. Osobny rozdział poświęcono kształtowaniu krajobrazu podczas prac rekultywacyjnych - wyjaśniono m.in. pojęcie krajobrazu oraz zasady postępowania w przypadku kopalni odkrywkowych, kopalni podziemnych oraz obszarów erodowanych. Przedstawiono zagadnienie dewastacji i degradacji gleb na obszarze Polski, w tym straty wartościowych gleb w wyniku przejmowania ich na cele nierolnicze, a także rys historyczny prowadzenia prac rekultywacyjnych oraz podstawowe definicje i przepisy prawne związane z rekultywacją gruntów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53693 (1 egz.)
Kaucja: 14,62 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 173-179.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10413 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 37 (1 egz.)
Kaucja: 27,80 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 37 (1 egz.)
Kaucja: 27,80 zł
Książka
W koszyku
Na okł.: Pedagogika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.A (2 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Pedagogika.
BIbliogr. s. 229-235.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.A (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50182 (1 egz.)
Kaucja: 44,40 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4448 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 231-242.
W październiku 1993 roku, z inicjatywy prezesa Stowarzyszenia Monar Marka Kotańskiego, powstał Ruch Wychodzenia z Bezdomności Markot. Kotański i jego współpracownicy stworzyli dziesiątki programów pomocowych, którymi objęli osoby bezdomne - w tym schorowane, starsze i niepełnosprawne, pozbawione dachu nad głową w wyniku eksmisji, matki samotnie wychowujące dzieci i ludzi opuszczających zakłady karne.Największy w województwie warmińsko-mazurskim ośrodek Markotu, Dom Odzyskanych dla Życia, powstał 7 listopada 1997 roku w Marwałdzie, w gminie Dąbrówno. W 2004 roku czterdzieścioro troje mieszkańców Domu zgodziło się wziąć udział w trwających do 2006 roku badaniach socjologiczno-pedagogicznych, prowadzonych przez Iwonę Grabarczyk pod kierunkiem profesora Stanisława Kawuli. Autorce przyświecały słowa Thomasa Mertona, że człowiek może się odrodzić do godnego życia w każdym momencie swojej egzystencji. Główny cel badań stanowiło określenie czynników warunkujących proces popadania w bezdomność oraz czynników decydujących o udanej reintegracji społecznej - o wyjściu z bezdomności. Przeanalizowanie licznych i różnorodnych danych empirycznych oraz przedstawienie ich w formie wykresów, tabel i schematów pozwoliło autorce wyczerpująco odpowiedzieć na interesujące ją pytania (rozdz. IV i V podręcznika). W rozdziałach poprzedzających prezentację i podsumowanie wyników badań znalazło się między innymi: omówienie zjawiska bezdomności i procesów z nim związanych w świetle dotychczasowych opracowań naukowych (rozdz. I); wyjaśnienie genezy i modelu pracy socjalnej, znaczenia pomocy i samopomocy w procesie reintegracji społecznej oraz modelu pracy socjalnej prowadzonej w Domu Odzyskanych dla Życia w Marwałdzie (rozdz. II); nakreślenie metodologicznych podstaw badań realizowanych przez autorkę (rozdz. III). Całość zamknęły opisy i analiza okoliczności, które doprowadziły sześcioro respondentów do utraty domu (rozdz. VI).W opinii recenzentki prezentowanej pracy, profesor Krystyny Marzec-Holki, omawiana publikacja stanowi oryginalny i poszerzający horyzonty badawcze wkład do współczesnej pedagogiki. Może zainteresować szeroki krąg osób zajmujących się naukami społecznymi, w tym studentów, praktyków i wolontariuszy, a także pracowników administracji wypełniających zadania związane z pomocą społeczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4578 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Bibliogr. s. 225-234, netogr. s. 234-235.
Prezentowana książka nie jest kolejną propozycją metodyczną, choć zawiera treści wskazujące na możliwe sposoby nauczania szkolnego matematyki. Stanowią one jednak nowsze podejścia interpretacyjne odnoszące się do szerzej rozumianych procesów dydaktycznych niż dydaktyczne przykłady usprawniania transmisji wiedzy matematycznej w klasach najmłodszych. /.../Zarówno teoretyczny, jak i praktyczny wymiar tej książki ma na celu ukazanie szerokiego spektrum wzajemnych związków wczesnoszkolnej matematyki i wielu obszarów edukacyjnych, często niedostrzeganych w wystarczającym zakresie i słabo reflektowanych społecznie.
Część I Teoretyczne konteksty wczesnoszkolnej edukacji matematycznej * Matematyczne niepowodzenia dziewcząt i mniejszości etnicznych. Przyczyny, wyjaśnienia, środki zaradcze w świetle ideologii * Szkolna matematyka jako skansen socjalizacji ucznia w klasach młodszych * Ocenianie w krainie entropii, czyli o nie oczywistości motywacyjnej funkcji oceny w edukacji wczesnoszkolnej * O potrzebie rozwijania myślenia twórczego w edukacji matematycznej uczniów * Zadania szkoły i rola nauczyciela w rozpoznawaniu i urzeczywistnianiu potencjalności uczniów zdolnych - perspektywa teoretyczno-praktyczna * Zapominanie matematyczne idee edukacyjne Caleba Gattegnlo * Część II Diagnostyczne odczytania matematycznych umiejętności * Po co oddawać do jabłek ogryzki, czyli o ilustracjach do zadań matematycznych * Kompetencje matematyczne uczniów klas trzecich - próba diagnozy * Matematyczny wymiar zindywidualizowanego nauczania w klasach najmłodszych * Dlaczego przeciętny człowiek nie może zrozumieć matematyki? * Część III Zajmowanie się matematyką w klasach najmłodszych - praktyczne imspiracje * Indywidualizacja pracy z uczniem uzdolnionym matematycznie - przykłady dobrej praktyki w szkolnictwie brytyjskim * Strukturalne środki dydaktyczne środkami zaradczymi - na przykładzie zastosowania materiałów Numicon * Potrzeba stosowania strategii heurystycznych w czasie zajęć edukacji matematycznej * Uczyć matematyki inaczej - zapiski praktyka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17105 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika (w) pracy socjalnej / Ewa Kantowicz. - Wyd. 2. - Olsztyn : Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, cop. 2013. - 187, [1] s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 177-[188].
Dla pedagogów, pracowników socjalnych, socjologów, służb społecznych i polityków społecznych administracji rządowej i samorządowej.
Spis treści także ang.
Rozdział I * Wielowymiarowość pracy socjalnej * 1.Współczesne ujęcia pracy socjalnej i jej zadania * 2.Praca socjalna jako działalność społeczna * 3.Praca socjalna jako działalność zawodowa * 4.Praca socjalna jako działalność naukowa * 5.Kwalifikacje i zadania pracownika socjalnego * 5.1.Kwalifikacje w zawodzie pracownika socjalnego * 5.2.Zadania pracownika socjalnego * 5.3.Role współczesnego pracownika socjalnego * Podsumowanie * Rozdział II * Paradygmat pedagogiki (w) pracy socjalnej * 1.Idea działania społeczno-pedagogicznego w perspektywie pedagogiki i pracy socjalnej * 1.1.Działanie społeczno-pedagogiczne w perspektywie pedagogiki społecznej * 1.2.Działanie społeczno-pedagogiczne w perspektywie pedagogiki krytycznej * 1.3.Działanie społeczno-pedagogiczne w perspektywie filozoficznej * 1.4.Działanie społeczno-pedagogiczne w pracy socjalnej * 2.Między pedagogiką społeczną a pracą socjalną * 3.Pedagogika społeczna jako metateoria współczesnej pracy socjalnej * 4.Nowy paradygmat pedagogiki pracy socjalnej * Podsumowanie * Rozdział III * Pedagogiczne teorie jako inspiracje w pracy socjalnej * 1.Teoria sił ludzkich * 2.Teoria aktywizacji społecznej i edukacji środowiskowej * 3.Teoria wsparcia społecznego * 4.Teoria codzienności * 5.Teoria zmian społecznych przez edukację * 6.Teoria feminizmu nowej kobiecości * Podsumowanie * Rozdział IV * Ochrona dziecka jako działanie społeczno-pedagogiczne * 1.Istota praw dziecka i jej implikacje w działaniach pedagogicznych i socjalnych * 2.Geneza międzynarodowej ochrony praw dziecka * 3.Koncepcje pedagogiczne i założenia ochrony praw dziecka * 4.Nowe podejścia teoretyczno-praktyczne w opiece * 5.Standardy w systemie opieki nad dzieckiem * Podsumowanie * Rozdział V * Rodzina jako obiekt zainteresowań pedagogiki i pracy socjalnej * 1.Przeobrażenia współczesnej rodziny * 2.Rodzina ryzyka jako podmiot pracy socjalno-wychowawczej * 3.Cechy charakteryzujące rodzinę ryzyka * 4.Wielowymiarowość w badaniu i diagnozowaniu rodziny * 5.Wieloaspektowość działań na rzecz rodziny * Podsumowanie * Rozdział VI * Praca socjalno-wychowawcza z dzieckiem i rodziną * 1.Koncepcje pracy socjalnej z rodziną w sytuacji przemocy * 2.Wybrane podejścia i programy socjalne na rzecz rodziny * 3.Praca socjalno-wychowawcza z dzieckiem i rodziną * 4.Bariery w pracy socjalno-wychowawczej z rodziną * 5.Asystent rodziny jako nowa profesja społeczna w pracy z rodziną * 6.Kompetencje profesjonalne i postawy w pracy socjalnej z rodziną * Podsumowanie * Rozdział VII * Wyzwania profesjonalnej edukacji do pracy socjalno-wychowawczej * 1.Inspiracje pedagogiczne w kształceniu do pracy socjalnej * 2.Modele profesjonalnego kształcenia do pracy socjalnej * 2.1.Koncepcja modelu rozwojowego * 2.2.Koncepcja modelu kompetencyjnego * 2.3.Koncepcja modelu rozwojowo-kompetencyjnego * 3.Standardy i poziomy profesjonalnego kształcenia do pracy socjalnej * Podsumowanie * Rozdział VIII * Wybrane programy edukacyjne w pracy socjalnej * 1.Programy korekcyjno-edukacyjne w sytuacji przemocy w rodzinie * 2.Szkolenia rodzin zastępczych * 3.Działania edukacyjno-aktywizacyjne osób bezrobotnych * 4.Edukacja seniorów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17111 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 36 (1 egz.)
Kaucja: 28,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2621, 2620 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej